tisdag 9 maj 2017

En spång

De där plankorna vi plockade av väggen vid pergolan - de fick räcka till diverse.

En del hamnade här upp på kullen som en spång.

Eftersom jag gräver ner saker lite här och där, kändes det behövligt med en tydligare promenadyta. Noterar att Larsson fortfarande väljer att gå bredvid spången. Annars använder han flitigt mina gångar.

Härifrån kan man sitta och spana ner mot orangeriet.

Balkansippan är en kämpe och blommar fortfarande. Här uppe på kullen är det lite skuggigt och svalt så blomningen räcker längre.

1 kommentar:

Carina sa...

Härligt med återbruk och den svarta färgen står fint mot de gröna ytorna. Här har jag en eller flera älgar och jag är tacksam varje gång de håller sig till gångarna. En gång sattes en klöv mitt i centrum av en nyplanterad rhododendron...

Trevlig helg! Carina