måndag 19 juni 2017

En runda i blått

Fördelen med ett nyvaket trädgårdsintresse är att jag tidigare bara delat det jag haft. Trädgården har ett lugn med det som återkommer. Just nu irisar i blått.

De finns på väg mot bärstigen.

Det blir tydligt hur en perenn uppskattar att bli delad och flyttad. De som stått länge glesnar i mitten och växer svagare.

På väg mot drivhuset.



Det gäller att njuta så länge blomningen varar. Uppskattar det rufsiga bladverket som ger trädgården grönska resten av sommaren. Jag har nog helt enkelt vant mig vid dem.

2 kommentarer:

Merja sa...

Så himla snyggt!! Funderar nu på att flytta min och dela och dela:) Ska bara fundera vart den ska flytta,,,
Tack för inspirationen!
Ha en bra dag!

Rost och rädisor sa...

Väldigt fint med alla irisar, lugnt och sammanhängande.
Allt gott
/Anette