tisdag 7 november 2017

På gång i drivhuset

I år ser inget ut som vanligt i drivhuset. Jag brukar ha städat ur och satt in lite möbler så det går att sitta där när snön yr ute. Nu är det grönsaksodling som gäller!

Alla plastkrukor som jag brukar ha tomater i har fått frösådder. Sådde två veckor in i september. Ju kallare det blir desto fler lager av fiberduk och plast lägger jag på.

Den höga sallaten i bakgrunden är en cikoria, galet besk. Det beror till en del på att den växte under tomaterna i somras och fick lite ojämnt med vatten. Det sägs att den blir mindre besk om den får sig några köldknäppar. Nyper ett blad i bland och provsmakar. Den har inte blivit bättre än;)

För att få plats har jag behövt ställa upp en lagerhylla. Här står salladskål och spenat som jag planterat om i låda från att de stått på friland.

Även vanlig sallat och ruccola har flyttat in.

Liksom en till typ av spenat. Ser att det är olika sorter på bladen och får nog kika på fröpåsarna för att komma ihåg vad jag sått.

Inga kommentarer: