söndag 28 januari 2018

Det där med julen och amaryllis

Varje år vid den här tiden så tänker jag - näe jag ska inte köpa lökar och driva fram till jul för det lyckas ju aldrig. Det slutar alltid med att jag satt egna och att jag ändå köper lökar som är bättre drivna och snällt blommar till jul.

Men nu när de väl kommer är de väldigt vackra och lite annorlunda än de man brukar kunna köpa annars.

Minns naturligtvis inte namnet på den men det är något som får mig att associera till tunt porslin och Japan när jag ser på dem. Skira, perfekta och lite pampiga!

2 kommentarer:

Veronica sa...

De är verkligen makalösa de där finingarna!

Och vissa är verkligen värda att vänta på :D

kram




Rost och rädisor sa...

Det tänker känner jag igen precis! Men å andra sidan är det ju så kul med lite annorlunda sorter. Härliga bilder!
/Anette