lördag 7 april 2018

Flyttar ut

Nu är kålplantorna så stora att de behöver åka ut i bättre ljus. Räknar med att de tål lite kyla.

Lite stödvärme om kylan dippar för mycket på natten!

Satte ut några plantor tidigare som klarat sig bra så nu kan de andra få följa efter. Det märks att de sträcker på sig.

Spenaten i drivhuset växer märkbart varje dag.

De på friland börjar titta upp. Sådde i december och januari.

När jag sådde så tryckte jag ner några växtstöd så att hunden inte skulle gena över ytan. Nu är de fartfrusna och jag som vill bre ut fiberduk som skydd för att få det att växa fortare. Det lär jag inte göra om. Det blir till att skaffa fler kompostgaller istället!

1 kommentar:

Anita sa...

Dina kålplantor får det att vattnas i munnen. Mina grönkålsplantor ser väldigt ynkliga ut i jämförelse. Men å andra sidan är det ett tag kvar tills jag kan plantera ut dom. Dom får mellanlanda i uterummet. Hoppas tjälen går ur jorden snart så du får bort dina växtstöd.

Önskar dig en skön vecka!
/Anita