torsdag 19 april 2018

Krokusen spurtar

Värmen gör att att allt tar fart och nästa omgång med lökar kommer. Krokusen är på upphällningen!

Fotar allt vad jag kan för imorgon kanske de är passé när jag kommer hem.

Borta vid bärstigen försöker jag hålla mig till blå och rosa i första omgången som kommer av lökar.

Så svala med sina ljusa färger.

På ett annat ställe öser jag på med gult!

De här brukar stå lite längre och är så bulliga och fina.

Sedan är det ju de som är lite krämigare i färgen, snygga!

På ett annat ställe är det total mix i färger och storlekar. Man blir glad!


Man kan ju inte annat än gilla färg.

Så, det var nog årets krokus kavalkad.

2 kommentarer:

Gunilla Teckenberg sa...

Oj, så vackert! Nog är det synd att det går så snabbt nu tack vare värmen.

Den där cremefärgade krokusen är en riktig skönhet, har du månne något namn på den?

Hälsningar

/Gunilla

Rost och rädisor sa...

Vad vore våren utan krokus... Ljuvliga bilder!
/Anette